woensdag 16 mei 2012

Vraagje

Sinds korte tijd heb ik een nieuwe Bernina en daar zitten enkele voetjes bij uiteraard. Nu krijg ik volgende week een paar uur gratis les, als service, in de winkel. Ik zou dus graag willen weten welke voetjes  ik persé zou moeten aanschaffen of waar ik echt niet zonder kan of die vreselijk makkelijk zijn enz... Er zijn er altijd die echt wel overbodig zijn maar misschien kan de doorgewinterde naaister mij wat raad geven?

Bij elk berichtje hoort eigenlijk een foto maar ik heb even niks om te laten zien, kan weer niet zo goed op gang komen.








Dit breigaren kennen de meesten wel. Het is er in allerlei soorten en er worden tegenwoordig o.a. sjaaltjes van gebreid. Als je het uit elkaar haalt kan  het ook prima tussen stof genaaid worden. Anderen gaan meestal trekken is mijn ervaring.

Dit is maar een slordig voorbeeldje, maar jullie begrijpen wat ik bedoel.
Misschien hebben jullie gezien dat ik mijn profielfoto heb veranderd? Niemand herkent me van de foto, dus kan ik er gerust een echte mooie blom opzetten. En een beetje zelfspot is ook nooit weg.



6 opmerkingen:

  1. Ik heb een, ik meen, couchingvoetje, nr. 43, die ik het meest gebruikt heb van de voetjes die ik extra heb gekocht. Het is voor vrij quilten en tegelijk een draad doorvoeren. Zelf vind ik dit een erg leuk voetje. Ook heb ik een cirkelgeleider, heel leuk, maar nog nooit gebruikt!
    Leuk om tijdens een les wat extra voetjes uit te proberen, zo heb ik het ook geleerd.
    gr. Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zoals Marjolijn zegt: Eerst wat voetjes uitproberen voor je tot koop overgaat. Het is jammer om een voetje te kopen wat ongebruikt blijft liggen.
    Succes!
    Grappig garen laat je zien,leuk om te verwerken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voetje 43!!!!!!! Echt doen. krijg je geen spijt van. Dat is dan ook direct de enige die ik direct weer zou kopen.

    En je hebt gelijk wat je foto betreft: ik had je echt nooit herkend. (maar dat doe ik bij niemand)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook voor mij is voetje 43 een topper. Kan je leuke dikkere draadjes mee stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterend kleuren heeft deze wol, zo heb ik hem niet niet gezien, en ja het is leuk breien
    Succes met het voetje
    Fijne Hemelvaartsdag liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klinkt misschien gek maar ik ben erg blij met voetje 5. Dat is een voetje waarmee je heel dicht langs een randje kunt stikken omdat er een soort geleider op zit. Soms wil je dat graag tenslotte (bij bandjes/keltische knoop of andere applicaties). En de cirkellineaal vind ik ook erg leuk. Veel plezier met les, en je machine!! Ben benieuwd wat je van de BSR voet vind.

    BeantwoordenVerwijderen